Страницы

учитель року



2021-2022

У 2021/2022 навчальному році конкурс «Учитель року» проводитиметься в номінаціях «Основи правознавства», «Біологія», «Інформатика», «Мистецтво (музичне мистецтво)».






2020/2021 навчальний рік
Салій-Машира Катерина Олександрівна - учасник регіонального туру з математики
2019/2020 навчальний рік







номінація "Зарубіжна література"
Пономарьова Валентина Миколаївна




2017/2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

НОМІНАЦІЯ "ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА"


ЗАХАРЧЕНКО МИКОЛА МИХАЙЛОВИЧ




урок фізичної культури Захарченка М.М.


НОМІНАЦІЯ "УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА"


БАЙБАРА ЗІНАЇДА МИКОЛАЇВНА






Конкурсний урок Байбари З.М.


"КАЛИНОВИЙ МІСТ НАД РІКОЮ ЧАСУ"




ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ ТВОРЧОСТІ ІВАНА ФРАНКА В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

зразок відеорезюме
на конкурс "Учитель року"
  


Івана Франка 

в загальноосвітній шк

2016/2017 навчальний рік
в номінації "Початкове навчання" приймала участь Добриця Олена Іванівна. 

ВІТАЄМО!!!

ОЛЕНА ІВАНІВНА - ПЕРЕМОЖЕЦЬ РАЙОННОГО ЕТАПУ КОНКУРСУ. 













2015 - 2016 н.р.
Курцев О.М. - номінація "Математика", учасник


2014 - 2015 н.р.
Колісник Г.А. - номінація "Українська мова та література" - ІІ місце в районному етапі
Лутчак Г.П. - номінація "Хімія" , ІІ місце в районному етапі


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 11 серпня 1995 р. № 638
Київ

Про затвердження Положення
про всеукраїнський конкурс «Учитель року»

На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 р. № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року» Кабінет Міністрів України

ПОСТАНОВЛЯЄ:

1.  Затвердити Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», що додається.
2.  Міністерству фінансів, Уряду Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати у відповідних бюджетах кошти на проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».
3.  Установити, що перший Всеукраїнський конкурс «Учитель року»проводиться у 1995/96 навчальному році.

Прем'єр-міністр України
Є. Марчук

Перший заступник
Міністра Кабінету
Міністрів України
М. Селівон


                                                                           Затверджено постановою
Кабінету Міністрів України
від 11 серпня 1995 р. № 638

Зміни до Положення затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 вересня 2005 р. № 900

Положення
про Всеукраїнський конкурс «Учитель року»
(нова редакція)

1.  Всеукраїнський  конкурс  «Учитель  року»  є  одним  із  заходів реалізації Державної національної програми «Освіта» («Україна XXI століття») і проводиться з метою виявлення і підтримання творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Завданнями конкурсу є:
піднесення ролі вчителя у суспільстві і підвищення престижності цієї професії;
привернення уваги громадськості, органів виконавчої влади до проблем освіти;
сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя;
поширення перспективного педагогічного досвіду;
забезпечення незалежної експертної оцінки педагогічної діяльності.
2.  Всеукраїнський конкурс «Учитель року» проводить Міністерство освіти і науки України разом з Академією педагогічних наук, Творчою спілкою вчителів, Педагогічним товариством.
Міністерство освіти і науки України за поданням зазначених організацій затверджує щороку до 1 жовтня склад центрального оргкомітету конкурсу та фахові журі.
Центральний оргкомітет конкурсу визначає фахи (не більше ніж п’ять), з яких проводиться конкурс у поточному навчальному році, встановлює критерії відбору поданих на конкурс матеріалів, умови та порядок проведення заключної частини конкурсу і не пізніше як за місяць до початку першого туру забезпечує їх доведення до відома педагогічної громадськості.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» проводиться щорічно втри тури:
перший - районний (міський) - грудень;другий - республіканський в Автономній Республіці Крим, облас­ний, Київський та Севастопольський міські - січень - лютий; третій - заключний, проводиться поетапно: відбірковий - березень; фінальний - квітень.
5.  Для проведення першого і другого туру утворюються на місцях оргкомітети конкурсу і журі з кожного фаху.
Склад районного (міського) оргкомітету конкурсу і журі затверджується управліннями (відділами) освіти районних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (міських рад) за поданням районного (міського) методичного кабінету та фахових асоціацій учителів (за їх наявності).
Склад оргкомітету і журі конкурсу в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві і Севастополі затверджується відповідним органом управління освітою за поданням науково-методичної установи та фахових асоціацій (за їх наявності).
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» проводиться на добровільних засадах. У ньому беруть участі, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи – громадяни України незалежно від одержаної освіти, набутого фаху, віку, які мають стаж педагогічної роботи не менше 5 років.
Для участі в конкурсі претендент подає районному (міському)оргкомітету такі матеріали:
заяву про бажання брати участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року»;
опис власного досвіду, що розкриває оригінальність педагогічних ідей, методів, технологій; аналіз результатів праці.
За бажанням учитель може подати оргкомітету й інші матеріали (в тому числі відгуки наукових установ, фахових асоціацій), що глибше розкривають його творчі здобутки.
8.  До участі в кожному наступному турі допускаються переможці попереднього туру з кожного фаху, на яких оргкомітет подає матеріали, перелічені в пункті 7 цього Положення.
Якщо перший чи другий тур в окремих регіонах не проводився, бажаючі взяти участь у третьому турі можуть надіслати до центрального оргкомітету матеріали, зазначені у пункті 7 цього Положення.
9.  Центральний оргкомітет конкурсу приймає заяви з необхідними матеріалами з 1 до 10 березня поточного року.
За результатами відбіркового етапу претендентам надсилаються запрошення для подальшої участі в конкурсі.
Фінальний етап третього туру конкурсу проводиться у другій половині квітня поточного року.
10.          На відбірковому етапі третього туру конкурсу визначаються учасники фінального етапу конкурсу (не більше 12 осіб у кожній номінації).
На фінальному етапі третього туру визначаються переможець та лауреати конкурсу у кожній номінації.
На підставі висновків фахових журі центральний оргкомітет вносить колегії МОН України пропозиції щодо присвоєння переможцям конкурсу звання "Заслужений учитель України".
Переможці конкурсу нагороджуються грошовими преміями кожний у розмірі 5,0 тис. гривень; лауреати, які посіли друге та третє місця з кожного фаху, - по 3 і 2 тис. гривень відповідно. Переможці, лауреати, учасники третього туру конкурсу наго­роджуються дипломами, цінними подарунками центрального оргкомітету у межах встановленого кошторису, а також можуть бути представ­лені до державних нагород і відомчих заохочувальних відзнак.
11.          Фінансові витрати на підготовку і проведення першого і другого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» проводяться за рахунок місцевих бюджетів, на організацію третього туру і забезпечення нагородження його переможців - за рахунок асигнувань Державного бюджету.



                                        МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
 24.09. 2015                                                                                № 969


                                                    
Про проведення
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року - 2016»


На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489  «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638,

НАКАЗУЮ:

1.       Провести у 2015/2016 навчальному році всеукраїнський конкурс «Учитель року - 2016» (далі – Конкурс) у таких номінаціях: «Англійська мова», «Захист Вітчизни», «Історія», «Математика».
2.       Утворити центральний оргкомітет Конкурсу в складі згідно з додатком 1.
3.       Центральному оргкомітету Конкурсу до 15 грудня 2015 року підготувати пропозиції щодо складу фахових журі третього (заключного) туру Конкурсу в номінаціях, передбачених пунктом 1 цього наказу.
4.       Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій до 10 лютого 2016 року надіслати інформацію про підсумки проведення першого та другого турів Конкурсу за формою згідно з додатком 2 на адресу Інституту модернізації змісту освіти (вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 36, каб. 317, м. Київ, 03035).
5.       Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.


Міністр                                                                                                            С. М. Квіт



Додаток 2
до наказу Міністерства
освіти і науки України
_24.09.2015___ № _969___



Інформація
про підсумки проведення першого та другого турів
всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016»

Номінація
Кількість
учасників
першого туру
Кількість
учасників
другого туру
Прізвище, ім’я,                по батькові переможця другого туру, місце роботи, посада,
Мобільний телефон,
е-mail переможця
1
Англійська мова




2
Захист Вітчизни




3
Історія




4
Математика




Всього






Директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти                                                  Ю. Г. Кононенко

Директор Інституту                                                              
модернізації змісту освіти                                                                Н. Б. Вяткіна
КУ «Районний методичний кабінет»

            Рекомендації
                         щодо оформлення матеріалів учасника районного етапу
                                   Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016»
     Укладач:Капітонова І.І,завідувач РМК
                                  І.Загальні відомості
1. До участі у районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016» (далі – Конкурс) запрошуються педагогічні працівники із стажем роботи не менше 5 років.
2. Матеріали учасника Конкурсу укладаються відповідно до переліку, що наведений нижче, й подаються на паперових та електронних носіях залежно від вимог ( див. «Перелік матеріалів»)
3. Матеріали, які готуються у паперовому вигляді, надаються в одному екземплярі, й зібрані в папці.
4. Матеріали в електронному варіанті подаються на компакт-диску із зазначенням на ньому прізвища, ім’я та по батькові учасника Конкурсу, навчального закладу, який він представляє, та вказівкою на зміст, наприклад: Іванісова Тетяна Петрівна, Троянська ЗОШ. Опис досвіду «Розвиток мовленнєвої творчості учнів». Компакт-диск подається у паперовому або пластиковому футлярі.

ІІ.ПЕРЕЛІК МАТЕРІАЛІВ,
які необхідно представити для участі в районному етапі  конкурсу
«Учитель року» (заочний етап)- термін  надання  до 23.11.2015!!!

І.Представницькі матеріали (готує адміністрація ЗОШ).

1. Подання від навчального закладу (т. б. лист-представлення) (лише у друкованому вигляді).
2. Висновок про педагогічну та методичну  діяльність учителя (лише у друкованому вигляді).
3.Особиста заява учасника на ім’я голови оргкомітету конкурсу (НАПИСАНА    ВЛАСНОРУЧ).
4. Інформаційна картка учасника ( у друкованому та електронному  вигляді).

ІІ. Особисті матеріали учасника Конкурсу

1.Опис досвіду роботи ( у друкованому та електронному  вигляді) – ДО 7-МИ СТОРІНОК!!!
2.Додатки до опису досвіду роботи (кількість не обмежується; якщо обсяг матеріалу чималий - розмістити його на диску, ЗА БАЖАННЯМ -у друкованому вигляді).
3. Педагогічний портрет ( у друкованому та електронному  вигляді) - лише 1 сторінка тексту!
4.ФОТОГРАФІЇ (портрет та 2-3 сюжетні про педагогічну діяльність в електронному варіанті – тип –png, jpeg, розмір – до 5 МБ, не менш ніж "300 dpi" -  лише в електронному вигляді).
5. Блог учителя  (надається лише електронне фото сторінки блогу–ScreenShot й розміщено це фото в ІНФОРМАЦІЙНІЙ КАРТЦІ у відповідному розділі).
6. УВАГА зміни у порівнянні з минулим роком!!! Відеозапис уроку+відеозапис самоаналізу цього уроку(лише ВІДЕОЗАПИС)-
7.Перелік матеріалів, що надані на Конкурс (лише у друкованому вигляді).



Матеріали учасників Конкурсу залишаються в районному методичному кабінеті.

Як укомплектувати матеріали учасника конкурсу «Учитель року» (т.б. у якій послідовності скласти у папку!!!)
(подаємо за умовними «сторінками»)
1 «сторінка» ( не нумерується, лише у друкованому вигляді).  
ЛИСТ-ПРЕДСТАВЛЕННЯ від навчального закладу ( всі підказки у листі прибрати!!!)                            
 (бланк школи)
       Голові оргкомітету
                                                                      районного етапу
 Всеукраїнського конкурсу
                                                                                        «Учитель року -2016»
                                                                                        Липському В.М.
                                                      Лист-представлення
________________________________________________________________
(повне найменування навчального закладу)
представляє________________________________________________________
(прізвище, ім'я  по батькові учасника Конкурсу)
________________________________________________________________
(посада і місце роботи учасника Конкурсу)
на участь у районному етапі конкурсу «Учитель року - 2016" у номінації «______________».
        (вказати номінацію)
_____________________________________________________________________________________
(короткий висновок про педагогічну та методичну діяльність учасника Конкурсу)_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Директор школи____________
                                                    (підпис)                                                                                                         (прізвище, ім'я по батькові)
М.П.



2 «сторінка» ( не нумерується, лише у друкованому вигляді).  
Висновок про педагогічну та методичну  діяльність вчителя
Висновок про педагогічну та методичну  діяльність вчителя готується адміністрацією ЗОШ та повинен містити відомості про систему роботи вчителя, результативність його діяльності (участь учнів у предметних олімпіадах різних рівнів, Малої академії наук України, конкурсах, конференціях, виставках, фестивалях тощо), методичну діяльність учителя на рівні навчального закладу, району, області.
Обсяг – до 2-х друкованих сторінок.
Підписує документ директор школи.
Наприклад:
Висновок про педагогічну та методичну  діяльність вчителя світової літератури Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Іванової Ірини Григорівни
(зміст)
Директор школи                    підпис                          ініціали, прізвище
М.П.
3 «сторінка» ( не нумерується).  Заява учасника Конкурсу
(Учитель особисто пише заяву на ім’я голови оргкомітету  Конкурсу, де підтверджує згоду з умовами конкурсу).
НАПРИКЛАД:
Голові оргкомітету
районного етапу конкурсу «Учитель року-2016»
Липському Володимиру Миколайовичу
вчителя світової літератури 
Миколаївської загальноосвітньої  школи  І-ІІІ ступенів
Іванової Ірини Григорівни
заява.
Прошу Вас зарахувати мене до складу учасників районного етапу конкурсу «Учитель року-2016» в номінації «світова література».
З умовами організації та проведення конкурсу ознайомлена і погоджуюсь.
29.11.2014                                                                            Підпис учасника                                           

4 «сторінка» (не нумерується, оформлюється у друкованому та електронному вигляді).
ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

Інформаційна картка учасника - це документ, за яким учасник буде представлений на сайті Конкурсу, в публікаціях, збірниках матеріалів для журі.
Оформлюючи інформаційну карту, необхідно прибрати всі підказки, не змінювати і не застосовувати іншого оформлення.
Інформаційна картка надається у паперовому вигляді та на електронному носієві. Пункти, написані курсивом, заповнюються за бажанням. Місце, позначене *, пишеться власноруч (на паперовому носієві).

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ
«УЧИТЕЛЬ РОКУ- 2016»

Фотопортрет
4х6
______________________________
                      (Прізвище)
______________________________
                        (Ім’я)
                                ______________________________
                                                  (По-батькові)


І. Загальні відомості
Громадянство України

Населений пункт

Дата народження (день, місяць, рік)

Місце народження

Адреса особистого сайту, блогу та ін., де можна познайомитись з учасником та опублікованими їм матеріалами (якщо є)

Адреса шкільного сайту в Інтернеті (якщо є)

ІІ. Робота
Місце роботи (найменування освітнього закладу відповідно до статуту)

Посада

Предмети, які викладає

Класне керівництво (у даний час, в якому класі)

Загальний педагогічний та трудовий стаж (повних років на момент заповнення картки)

Кваліфікаційна категорія

Відомості про досягнення учнів

Відомості про друк у педагогічній пресі

Почесні звання та нагороди (найменування та дата отримання)

Місця та строки роботи за останні 10 років

Викладацька діяльність за сумісництвом (місце роботи та посада)

ІІІ. Освіта
Найменування та рік закінчення професійної освіти

Спеціальність, кваліфікація за дипломом

Додаткова професійна освіта за останні три роки (найменування освітніх програм, курсів, стажування і т.п., місця та строки їх отримання)

Знання іноземної мови (вказати рівень володіння)

Вчений ступінь

Назва дисертаційної роботи (робіт)

Основні публікації (в т.ч. брошури, книги)

IV. Громадська діяльність
Участь у роботі громадських організацій (найменування, напрям діяльності, дата вступу)

Участь у діяльності управлінської (шкільної) ради

Участь в реалізації районних, обласних, державних проектах (указати статус участі)

V. Дозвілля
Хобі

Спортивні захоплення та досягнення

Сценічні таланти

VІ. Контакти
Робоча адреса з поштовим індексом
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
Домашня адреса з індексом
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
Робочий телефон з міжміським кодом
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
Домашній телефон з міжміським кодом
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
Мобільний телефон
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
Факс з міжміським кодом
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
Робоча електронна пошта

Особиста електронна пошта

VІІ. Документи
Паспорт(серія, №, ким і коли виданий)
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
ІПН (індивідуальний податковий номер)
Інформація не буде виставлена в електронному варіанті для всезагального використання
VІІІ. Професійні цінності
Професійне кредо учасника

Чим приваблює робота в школі

В чому, за думкою учасника, складається місія переможця Конкурсу «Учитель року»

ІХ. Додатки
Добірка кольорових фотографій:
-          Портрет 9х13 см;
-          Жанрова (з уроку, позакласного заходу, педагогічної наради та ін.)
-          Додаткові жанрові фотографії (не більше 5)
Подаються на компакт-диску (або на іншому електронному носії) у форматі JPEG («*.jpg»), 300 точок на дюйм без зменшення оригінального розміру
Цікаві відомості про учасника не розкриті попередніми розділами картки (не більше 500 слів)

Авторські статті та розробки учасника, які б він хотів опублікувати в засобах масової інформації
Подаються на компакт-диску (або іншому електронному носії) у форматі DOC («*.doc»), не більше 5-ти.
Електронне фото блогу (ScreenShot)


* Вірність відомостей,
які представлені в інформаційній карті, підтверджую. 
Даю дозвіл на внесення інформації в базу даних і використання заявки (крім контактних, паспортних даних та ІПН (індивідуального податкового номеру) в некомерційних цілях для розміщення в Інтернеті, буклетах і періодичних освітніх виданнях з можливістю редакторської обробки.

_____________ /_______________________/
(підпис)                       (Прізвище, ініціали)

«___»___________20___ р.


5 «сторінка» ( НУМЕРАЦІЯ лише у ЗМІСТОВІЙ ЧАСТИНІ досвіду).
ОПИС  ДОСВІДУ РОБОТИ
Авторська робота повинна бути представлена на електронних носіях та в друкованому вигляді (до 7 сторінок).
Мета - показати науково-методичну підготовку учасників Конкурсу, вміння узагальнювати власний досвід.
Як оформити узагальнений досвід роботи (т.б. «Опис досвіду роботи»)
1 Титульний аркуш ( не нумерується)
• Назва установи, що представляє матеріал.
• Заголовок, назва наданого матеріалу.
• П.І.Б., посада того, хто представляє матеріал.
• Рік подання матеріалу.
 (Це суто титульна сторінка)
ПРИКЛАД оформлення:
НАЗВА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ПОВНА)

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС «Учитель року-2016»


/НАЗВА ДОСВІДУ/
Наприклад: Формування та розвиток комунікативної компетентності
                     засобами соціальних сервісів при вивченні англійської мови

                                                         

   Із досвіду роботи
                                                                          вчителя англійської мови
                                                                          Миколаївської ЗОШ  І-ІІІ ступенів
   Іванової Ірини Григорівни,  
   спеціаліста вищої категорії

2014
Далі в такій послідовності укладаємо:
                                 Інформаційний лист
         (надпис робимо, сторінка не нумерується):
                    Відомості про автора досвіду
Прізвище, ім΄я по батькові:
Рік народження:
Освіта:
Кваліфікаційна категорія і рік присвоєння:
Адреса:
Контактний телефон:
Далі пишемо:
Матеріали подано в паперовому та електронному вигляді.
Анотація
(надпис робимо, сторінка не нумерується)
НАПРИКЛАД:
Бутенко Н.О.
Розвиток мовленнєвої компетентності учнів засобами мистецтва.-
Миколаївка, 2013
Далі скорочений виклад змісту матеріалу про досвід у наступній послідовності : уявлення автора-упорядника, основний зміст матеріалу про досвід, читацьке призначення матеріалу.

Далі суто матеріали ДОСВІДУ  в  такій послідовності :
                                                  Зміст
               (надпис робимо, сторінка не нумерується)
Наприклад:
І. Вступ……………………………………………………………………………………………………………..4-6
            1.Актуальність досвіду…………………………………………………………………………..4
           2. Перспективність досвіду …………………………………………………………………..4
           3. Провідна педагогічна ідея досвіду…………………………………………………….5
            4.Практична значущість досвіду……………………………………………………………..5
            5. Теоретичне обґрунтування проблеми…………………………………………………5
            6.Наукова достовірність досвіду……………………………………………………………..6
ІІ. Основна аналітична частина……………………………………………………………………… 7-9  
ІІІ. Висновки та рекомендації…………………………………………………………………………..10
ІV. Бібліографія………………………………………………………………………………………………….11
   Пояснення!!!!( це для заступника директора з НВР та вчителя ):
 Структура представлення досвіду роботи (орієнтовно - 7 сторінок):
-Проблемно-орієнтований аналіз діяльності (до 0,5 сторінки).
-Обґрунтування актуальності досвіду і його практичної значущості                      (0,5 сторінки).
-Визначення провідної педагогічної ідеї досвіду, її складових частин                   (1 сторінка).
-Технології реалізації провідної педагогічної ідеї та її компонентів                     (до 3 сторінок).
-Результативність представленого досвіду (1 сторінка).
Література (1 сторінка).
Стисла характеристика складових частин опису досвіду
(використано рекомендації ЗОІППО,укладачі: Бабко Т.М., Ніколаєвська Р.М.)
Вступ
Вступ
n  коротке обґрунтування актуальності досвіду,
n  оцінка сучасного стану проблеми досвіду, зміст проблеми (яку невідповідність в освітньому процесі передбачає усунути автор вирішенням означеної проблеми); 
n  формулювання мети даної роботи;
n  нормативно-правова база (короткий огляд документів, що підкреслюють актуальність обраної проблеми).
n  взаємозв'язок із сучасними науковими дослідженнями,
n  практична значущість представленого досвіду, висвітлення перспективності досліджуваної теми для підвищення якості чи ефективності навчально-виховного процесу; розв’язання труднощів, протиріч масової педагогічної практики.
Вступ не повинен повторювати анотацію.

Основна аналітична частина
Основна аналітична частина
Висвітлюється теоретична основа досвіду (короткий огляд використаної науково-методичної літератури, констатація основних теоретичних положень, на які спирається автор досвіду).
Визначення провідної педагогічної ідеї досвіду, її складових частин.
Детальний опис технології реалізації провідної ідеї досвіду (рис.1):
n  характеристика умов, в яких створювався досвід розв’язання обраної проблеми;
n  опис конкретних кроків, заходів, шляхів вдосконалення навчально-виховного процесу (системність роботи!).
n  визначення етапів реалізації провідної педагогічної ідеї.
Необхідно відзначити індивідуальний внесок кожного автора. Підвищує цінність опису досвіду розкриття шляхів подолання проблем, труднощів, що супроводжували процес дослідної роботи; констатація власної точки зору на розв’язання обраної проблеми.


Рис. 1. Схема опису технології досвіду

Доведення стабільності результативності досвіду, яке може включати:
n  порівняльні результати анкетування учнів, батьків, колег;
n  експертна оцінка уроку (педагогічної діяльності в цілому) учителя батьками, педагогами, учнями;
n  результати контрольних зрізів з предмету;
n  результати  тестування учнів з метою вивчення динаміки реалізації особистісних якостей школярів (емоційна сфера, мотиви навчальної діяльності, соціальна сфера, пізнавальна, вольова сфера і т. і.);
n  рівень сформованості основних компетенцій учнів.
Результативність діагностичної роботи з вивчення ППД оформляється у вигляді таблиць, діаграм і з коротким аналітичним коментарем.

Висновки та рекомендації
Мають містити загальноприйняті висновки з проблеми та особисте ставлення вчителя до обраної проблеми.
У рекомендаціях визначають подальші шляхи роботи для більш глибокого вивчення проблеми, приділяючи основну увагу пропозиціям щодо ефективного використання результатів дослідження.
Простежуються причинно-наслідкові зв'язки між використовуваними педагогом засобами та отриманими результатами. Висновки і рекомендації, а також прогнози, які відображають перспективи розвитку досвіду.
Рекомендації повинні носити конкретний характер і бути цілком підтверджені даною роботою.
За необхідністю рекомендації можуть спиратися на додаткові матеріали, що приводяться в додатках

Висновки та рекомендації
Мають містити загальноприйняті висновки з проблеми та особисте ставлення вчителя до обраної проблеми.
У рекомендаціях визначають подальші шляхи роботи для більш глибокого вивчення проблеми, приділяючи основну увагу пропозиціям щодо ефективного використання результатів дослідження.
Простежуються причинно-наслідкові зв'язки між використовуваними педагогом засобами та отриманими результатами. Висновки і рекомендації, а також прогнози, які відображають перспективи розвитку досвіду.
Рекомендації повинні носити конкретний характер і бути цілком підтверджені даною роботою.
За необхідністю рекомендації можуть спиратися на додаткові матеріали, що приводяться в додатках

Окремо подається список використаної та рекомендованої літератури з проблеми.
Як оформити бібліографію(т. б. використану літературу)?
Література
1. Жерносєк І.П. Ознаки та критерії передового педагогічного досвіду // Науково-методична робота в загальноосвітній школі. – К., 1998.
2. Набока Л. Невичерпні можливості впровадження педагогічних ідей у практику //Управління освітою. – 2003. - №11-12. – С. 22-25.
3. Ніколаєвська Р.М. Перспективний педагогічний досвід // Методичні рекомендації щодо до організації та змісту освітнього процесу в навчально виховних закладах Запорізької області в 2003/04 навчальному році – Запоріжжя, 2003.
4. Файн Т. Выявление, изучение и предоставление педагогического опыта //Практика административной работы в школе. – 2005. - №7. – С. 6-8


6 «сторінка». Додатки ( якщо це паперовий варіант, то продовжується нумерація, розпочата в описі досвіду).
                                Додатки до опису досвіду
(цей надпис на окремій сторінці, ЯКЩО ДОДАТКИ РОЗДРУКОВАНІ)

Додатки (ЗАГАЛЬНИЙ КОМЕНТАР)
Складаються за необхідності.
Додатки містять матеріал, що необхідний для розкриття повноти досвіду.
У додатки можуть бути включені ілюстрації, дидактичний матеріал, фотографії, описи методик, комп'ютерних програм, авторських програм варіативного компонента, індивідуальних програм для школярів з предмету, розроблених у процесі виконання роботи, творчі роботи учнів, а також таблиці, діаграми, що ілюструють результативність досвіду.
Варто звернути увагу на обов'язкове включення системи розробок уроків з визначеної теми і позакласних заходів, що є міні-моделлю, проекцією педагогічних ідей у системі навчання.
Таблиці, приклади, матеріали довідникового характеру не повинні повторювати текст роботи, а доповнювати її.
За наявності додатків обов’язково вказувати на них в основному тексті.

Примітка
Перелік можливих додатків до опису досвіду роботи:
• Авторські програми, модифіковані програми, проекти.
• Тематичне планування (за умови авторської програми).
• Поурочні плани (не більше 3-х).
• Система уроків, занять за темою досвіду.
• План самоосвітньої роботи.
• Навчально-тематичний план роботи факультативів.
• Навчально-тематичний план гурткової роботи.
• Використання ІКТ у навчально-виховному процесі.
• Сценарій вечорів, свят і т.п. (не більше однієї розробки).
• Інформація про випускників та колишніх учнів, яка підтверджує результативність роботи вчителя.
• Відзнаки вчителя (нагороди, звання).
• Фото.

Як оформити додатки? (ЯКЩО ВОНИ ПРЕДСТАВЛЕНІ У ДРУКОВАНОМУ ВИГЛЯДІ)
Кожний новий додаток розміщується  на окремій сторінці, наприклад:
                                                                                                             Додаток 1
(НАЗВА),наприклад:
Моніторингові дослідження












7 «сторінка» ( не нумерується, оформлюється у друкованому та електронному вигляді).
«Педагогічний портрет». По формі – це вільний роздум ( іншими словами твір-роздум) учителя про власний професійний вибір. Можна розуміти ще  як розгорнуту відповідь : я – вчитель.
На сторінці робимо надпис:
                                          Педагогічний портрет
Обсяг – 1 друкована сторінка (НЕ БІЛЬШЕ!)


8 «сторінка». Перелік матеріалів, наданих на конкурс ( лише в друкованому вигляді).
Приклад сторінки:
Перелік матеріалів, наданих на конкурс ( так і пишемо):
-         Подання від навчального закладу
-          Висновок про педагогічну та методичну діяльність учителя.
-         Заява учасника районного етапу конкурсу «Учитель року-2016».
-         Інформаційна картка (електронний варіант, диск №1).
    -    Опис досвіду роботи «НАЗВА»
І. Вступ……………………………………………………………………………………………………………..4-6
            1.Актуальність досвіду…………………………………………………………………………..4
           2. Перспективність досвіду …………………………………………………………………..4
           3. Провідна педагогічна ідея досвіду…………………………………………………….5
            4.Практична значущість досвіду……………………………………………………………..5
            5. Теоретичне обґрунтування проблеми…………………………………………………5
            6.Наукова достовірність досвіду……………………………………………………………..6
ІІ. Основна аналітична частина……………………………………………………………………… 7-9  
ІІІ. Висновки та рекомендації…………………………………………………………………………..10
ІV. Бібліографія………………………………………………………………………………………………….11
(електронний варіант опису досвіду ………………………………………………… диск №2 )                                                         
-         Додатки :
Додаток 1   «НАЗВА»……………………………………………………12
Додаток 2 «НАЗВА» ………………………………………………….    13
(АБО, ЯКЩО МАТЕРІАЛ НА ДИСКУ ПИШЕМО замість номера сторінки : електронний варіант  диск №2)
-         Педагогічний портрет ………………….(електронний варіант,диск №1)
-         Відеозапис уроку, самоаналіз уроку…………..(електронний варіант, диск №2)
-         Фотографії ………………………………(електронний варіант, диск №1)

-Відеозапис уроку+відеозапис самоаналізу цього ж уроку (ДИСК!!!). Рекомендації щодо дотримання вимог до сучасного уроку представлено в електронному вигляді у формі презентацій (див. електронний варіант папка «Нарада «Конкурс-2016»).Окремої сторінки у папці матеріалів не робити!




Який матеріал готує учасник на очний етап Конкурсу?

1.Самопрезентая (це педагогічний портрет, який є у досвіді!, зачитує учасник перед колегами  та журі).
2.Презентація власного досвіду ,т.б. майстер-клас ( виступ від 15 до 30.хв.!)
Загальні зауваження!
Категорія учасників майстер-класу:  будуть присуті колеги-предметники або студенти Бердянського ДПУ( до 7-ми осіб). Під час майстер-класу буде проводитися його відеозапис (відповідальний за фільмування-оргкомітет Конкурсу!!!)
Теоретична складова майстер-класу має бути лаконічна, стисла і підкріплюватися або перемежуватися практичними вправами, завданнями. Т.б. НЕ ТРЕБА переповідати зміст опису досвіду, варто продемонструвати як ЦЕ ПРАЦЮЄ!
Тривалість теоретичної презентації 5-7 хв. – представлення вчителем наукового підґрунтя власної методичної теми (ТІЄЇ, ЩО ВИКЛАДЕНА В ОПИСАНОМУ ДОСВІДІ!!!), актуальність, важливість , практична значущість окресленої теми.
Решта часу – практичне втілення (завдання, прийоми роботи) означеної проблеми. З огляду на те, що майстер-клас проводимо із колегами РМО, доцільним буде коментар учителя щодо вправ, які пропонуються учасникам, наприкінці – рефлексія. (Як варіант, надаємо приклад, але не ЗРАЗОК(!!!) оформлення теоретичної частини та змісту майстер-класу).
А) Презентація теоретичної частини.
1)          Презентація досвіду виконується в програмі Microsoft Power Point, обсяг презентації – до 5 слайдів в електронному варіанті.
2)          При підготовці презентації необхідно враховувати наступне:
-         матеріал слід викладати стисло з максимальною інформативністю тексту, в чіткому порядку, без нагромаджень;
-         інформацію необхідно ретельно структурувати;
-         висновки, визначення, правила тощо подавати великим планом, бажано ілюструвати фотографіями, малюнками, схемами;
-         другорядну інформацію слід вміщувати внизу сторінки;
-         для унаочнення інформації бажано використовувати діаграми, схеми тощо;
-         графіки, схеми, малюнки, ілюстрації тощо повинні органічно доповнювати  текст, мати чіткі пояснення;
-         рядок має містити 6 – 8 слів, а слайд  6 – 8 рядків;
-         загальний обсяг тексту не повинен перевищувати 50-ти;
-         заголовок має містити і великі, і малі літери;
-         слайди мають бути не надто яскравими, витримані в одному стилі;
-         під кожним слайдом має бути підпис автора.

Презентація педагогічного досвіду вчителя __________школи (повна назва) ______________________________

 

ПІБ автора


ТЕМА

ВСТУП, у якому коротко розкрито:
-         актуальність досвіду, світові та вітчизняні тенденції вирішення поставлених завдань;
-         науково-понятійний апарат (предмет, об’єкт, мета дослідження, практичне, теоретичне значення (цінність), гіпотеза тощо);

ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.      інформація про досліджувану проблему повинна містити аргументовані тези, відзначатися системністю, доказовістю, практичною спрямованістю узагальненої системи роботи вчителя.
-               науково-теоретичне обґрунтування та методи роботи;
-               нові аспекти даної проблеми, що мають науково-дослідний, експериментальний характер;
-               розкриття нових доказів або деталізація дослідження, педагогічних закономірностей, на які спирається досліджуваний матеріал.

ВИСНОВКИ

-         у висновках подається оцінка одержаних результатів роботи, вивчення яких дає можливість коригувати педагогічну діяльність, спрямувати її досягнення мети та завдань, визначити ефективність застосованих методів і прийомів, засобів тощо;
-         доцільно продемонструвати результативність роботи над зазначеною проблемою за атестаційний період (реальний приріст знань, умінь, навичок, якостей учнів, поліпшення показників роботи з обдарованими дітьми, науково-методичної роботи в школі, районі (місті) тощо).

Б) Практична частина.
Особливості підготовки майстер-класу (за рекомендаціями ЗОІППО, укладач Бабко Т.М.)
Успішна  підготовка  відеозапису  майстер-класу  передбачає
усвідомлення вчителем декількох важливих аспектів:
1). Майстер-клас    це  особлива  форма  навчально-методичного
заняття,  сутністю  якого  є  обмін  досвідом  реалізації  вчителем  власної
індивідуальної методичної системи  навчання і виховання, демонстрація
оригінальних методів освоєння певного  освітнього  змісту за активної ролі
всіх учасників заняття. За визначенням М.Поташника «майстер-клас    це
яскраво  виражена  форма  учнівства  в  майстра,  який  передає  учням  свій
досвід,  майстерність,  шляхом  прямого  та  коментованого
демонстрування методів і прийомів роботи».
Виходячи  з  цього,  можна  відмітити  найосновніші  характеристики
цієї форми презентації методичної та фахової майстерності вчителя:
− представлення цілісної методичної системи вчителем; презентація
певної  інноваційної  технології  чи  оригінальних  методів  роботи  вчителя,
які дозволили йому отримати якісні освітні результати;
− чіткість і доступність методичного коментаря майстра;
− учасниками  майстер-класу  повинні  бути  вчителі  того  ж  фаху
(наприклад від 7 до 15 представників районного методичного об’єднання);
− створення  умов  для  залучення  всіх  до  учасників  до  активної
діяльності;  обов’язковість  використання  інтерактивних  форм  роботи  для
учасників майстер-класу;
− розробка  певних  презентаційних  та  наочно-інструктивних
матеріалів  (буклети,  бланки  освітнього  маршруту,  таблиці  зворотного
зв’язку тощо).
2). Майстер-клас передбачає реалізацію декількох основних етапів:
І Підготовчо-організаційний.
ІІ Основна частина.
ІІІ Рефлексивно-узагальнюючий етап
З  метою  якісної  підготовки  сценарію  майстер-класу  краще  скласти
розгорнутий  план  його  проведення,  в  якому  необхідно  описати  не  лише
особливості  реалізації  різних  його  етапів,  а  продумати  сутність
методичного коментаря .
3). Технічна  процедура  здійснення  відеозапису  проведеного
майстер-класу повинна передбачати:
− передачу  основних  моментів  майстер-класу,  зображених  у  формі
презентаційних слайдів чи дидактичного матеріалу крупним планом;
− раціональний  розподіл  часу;  за  потребою  використання  прийому
«голос ведучого за кадром»;
− якісне зображення і звук;
− зйомка учасників з різних ракурсів.
Інструкція з підготовки майстер-класу
(за О.В. Хаустовою)
■Визначте  тему  майстер-класу.  Тема  повинна  відображати
проблему,  над  якою  ви  працюєте,  дозволяти  розкрити  прогресивну
методику викладання, нетрадиційні педагогічні прийоми, сучасний підхід
до  особистості  учня  і  подачі  нового  матеріалу,  незвичайне  застосування
технічних засобів навчання.
■Задайте  собі  питання,  якого  результату  ви  хочете  добитися,
наприклад, учасники мають зрозуміти, що саме ви використовуєте в своїй
діяльності, у чому новизна того чи іншого педагогічного прийому, як ваші
розробки можна використовувати у викладанні конкретного предмета.
■Продумайте  задум,  форму,  в  якій  ви  будете  проводити  свій
майстер-клас,  способи  застосування  технічних  засобів  навчання,
організацію простору, підготуйте виставку, зробіть кілька посібників, які б
демонстрували процес на різних його стадіях. Це може бути комп'ютерна
презентація або відеофільм.
■Підготуйте план майстер-класу
■Подбайте про наочні посібники. Вони повинні бути і для «дитячого
колективу»,  і  для  професіоналів.  Посібники  для  дітей  -  найзвичайніші,
якими  ви  б  користувалися  на  уроці  з  даної  теми  без  всякого  майстер -класу. Посібники для професіоналів повинні ілюструвати основні напрями
вашої  роботи,  найбільш  важливі  пункти  методики  і  найхарактерніші
етапи.
■Подумайте,  яким  прийомом  ви  зможете  зацікавити  аудиторію.
Тема  і  способи  подачі  повинні  бути  не  тільки  актуальними,  але  і
ґрунтуватися  на  кращих  якостях  вашої  особистості,  так  само  як  і
спиратися на інтереси і мотивацію вашої аудиторії.
■Майстер-клас повинен бути не тільки новаторським, але і в першу
чергу  методично  грамотним.  Ви  повинні  вміти  пояснити,  навіщо  ви
застосовуєте саме цей прийом.
■Не слід весь майстер-клас читати лекцію або перетворювати його
на суцільну гру.
■Дотримуйтесь мети, враховуйте специфіку предмета.
■Дуже  велику  роль  грає  загальна  культура  педагога  і  стиль  його
спілкування  з  аудиторією.  Стиль  спілкування  має  відповідати
поставленим завданням і особливостям аудиторії.
■Управляйте своїм голосом, жестами і пантомімікою
■Використовуйте прийоми саморегуляції.
■Після  майстер-класу  вам  неодмінно  поставлять  питання.  Будьте
готові на них відповісти.
План майстер-класу
Етапи  Зміст етапу  Методичний коментар
1.Підготовчо-організаційний
етап:  постановка
цілей і завдань
1. Вступ.  Знайомство  з
особистістю вчителя.
2. Повідомлення  теми,
підтвердження  її
актуальності.
3. Постановка  мети  і
завдань майстер-класу.
Обов’язково  представити
специфіку  умов,  в  яких
працює  вчитель  і  досягнув
якісних освітніх результатів.
Підкреслити  практичну
значимість  даної  теми  для
учасників майстер-класу.
2.  Основна
частина.  Зміст
майстер-класу:
план  дій,  що
включає
поетапну
реалізацію теми
Розкриття  вчителем
шляхів,  технології
реалізації  його  провідної
педагогічної ідеї.
Дієвий  показ  своїх
«родзинок»  (методів,
прийомів  діяльності)  з
обов’язковою  організацією
індивідуальної  чи  групової
роботи  учасників  майстер-класу.
При цьому кожний
метод чи прийом, який
демонструє вчитель
повинен розкриватися за
алгоритмом:
1. Назва завдання.
2. Інструкція  /необхідно
чітке  формулювання  того,
що  необхідно  буде
зробити/.
3. Виконання  учасниками
запропонованого завдання
4. Рефлексивний висновок.
У методичних коментарях
до кожної вправи вчитель
може повідомити наступну
інформацію:
− Коли  він  зазвичай
використовує цей метод?
− Яку  освітню  мету  він
допомагає  йому
розв’язувати?
− Які  труднощі,  проблеми
допомагає долати?
− З якою віковою категорією
учнів  він  є
найпродуктивнішим?
Приклад
/уривок  з
майстер-класу
переможця
обласного  етапу
в  номінації
«Образотворче
мистецтво»
Закоморної С.Ф./
МЕТОД  ГІПОТЕЗ,  який
ще  називають  «Методом
подорожі  в  майбутнє»
пов'язаний  з  розв'язанням
проблемно-пошукових,
творчих  задач  типу   «що
буде, якщо...».
Учасникам
пропонується  завдання 
сконструювати  версії
відповідей  на  наступні
Цей метод є досить
ефективний у галузі
навчання мистецтвам як
спосіб розвитку навичок
передбачення,
прогнозування,
гіпотетичності.
Він  використовується  для
того,  щоб  навчити  учнів
бачити  у  звичайному
завдання:
1  групі:  «Оберіть  будь-який  неживий  предмет.
Намалюйте  його
живим».
2 групі:  «Намалюй
іграшку, якої не було».
Обладнання:
аркуш  паперу  А-3,
графічні  засоби  (олівці,
фломастери).
Рефлексія:  Чи  легко
Вам  було  виконувати  цю
вправу?  Що  було
найскладнішим? Чому?
Висновок:  Отже,  даний
метод  спрямований  на
розвиток  творчого
потенціалу  учня  та  його
емоційно-почуттєвої
сфери.
Під  час  оцінювання
перевага  надається
нестандартним
самостійним
композиційним  рішенням
учнів.
незвичайне,  знаходити
неординарні  шляхи  виходу  з
будь-якої  ситуації,
моделювати  навколишню
дійсність  відповідно  до
власних  уявлень,
прогнозувати  майбутнє,
розвивати творчу уяву.
Під  час  організації
навчально-виховного процесу
пропоную ще й такі вправи:
Склади  і  намалюй
біографію  парти,
вітру.
Що буде, якщо з
нашого життя
зникнуть усі витвори
образотворчого
мистецтва?
Уявіть, що,
підійшовши ввечері до
свого ліжка, ви
почули, що ліжко...
заговорило. Ваші дії?
Намалюйте ліжко,
що говорить.
3. Рефлексивно-узагальнюючий
етап
Зворотній  зв’язок  із
учасниками  майстер-класу:
Організовується  обмін
думками  всіх  присутніх,
проводиться  дискусія  за
результатами  спільної
діяльності  «майстра»  та
учасників.
Що  нового  для  себе  ви
відкрили?
Чи  будете  ви
використовувати  те,  що
сьогодні спробували?
Ведучим  може  бути
представлено  огляд  виданих
методичних  рекомендацій,
посібників, програм тощо.
− Більш  детальніше  з
представленими
матеріалами  Ви  можете
ознайомитись (у статті, на
сайті,  на  моєму
авторському блозі.

               




   Один із варіантів майстер-класу ( із досвіду роботи вчителя)

Жукова
Оксана Володимирівна
вчитель хімії Новоукраїнської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів № 8, Кіровоградська область

Майстер – клас «Я роблю це так»
Усіма можливими засобами потрібно запалювати в дітях гаряче прагнення до знань і навчання.
Я.А. Коменський

«У дитячому віці гра – це норма, і дитина повинна завжди гратися, навіть коли робить серйозну справу»
А.С. Макаренко

Арабський письменник і філософ Сааді зазначив: учень, який вчиться без бажання, - це птах без крил. Саме тому одне із завдань, яке я ставлю перед собою,  - викликати інтерес учнів до навчання, активізувати їх розумову діяльність.
Навчальний матеріал легше засвоюється і найдовше зберігається в пам’яті в тому випадку, коли учень не пасивно сприймає те, що говорить учитель, а активно діє під час вивчення матеріалу.
Вашій увазі пропоную  прийоми навчання, які допомагають зацікавити учнів у вивчені хімії,  залучити їх до активної співпраці.

Вправи з кубиком.
Часто на уроках використовую гру з кубиком. Гра полягає в тому, що вчитель  кидає кубик і задає питання. Відповідає той учень, який спіймав кубик. Діти повинні  бути дуже уважними оскільки вони не знають у чию сторону полетить кубик, тож  потрібно завжди бути напоготові.  Під час цієї гри активними стають абсолютно всі учні незалежно від віку і рівня знань, при цьому активізується їх думка, стимулюється процес мислення.
Наприклад,   учитель  задає питання і кидає кубик, учні відповідають і кидають кубик назад учителю.
1)    Який елемент найпоширеніший на Землі? (Оксиген)
2)    Які прості речовини утворює Оксиген? (кисень і озон)
3)    Яка формула кисню? (О2)
Інша форма цієї гри, коли учень, не повертає  кубик учителю, а перекидає іншому учню. Наприклад, коли потрібно перелічити фізичні властивості певної речовини.  Кожен учень називає по одній властивості і передає кубик.
Завдання: опишіть  фізичні властивості кисню.

Робота на файлах
Для того, щоб швидко  отримати зворотній зв’язок з учнями, щоб мати уявлення про рівень засвоєння матеріалу всім класу,  використовую роботу на файлах.
Перед учнями  на столах лежать файли з маркерами і ганчірками.  Вчитель  задає питання, а учні  повинні написати відповідь маркером на файлі і продемонструвати учителю, піднявши файл. Цю роботу зручно проводити  якщо потрібно дати чітку конкретну відповідь, наприклад цифру, формулу, назву.
Наприклад, учитель зачитує 7 асоціацій. Учні повинні визначити,  про яку речовину йде мова і написати  формулу - відповідь на файлі.
І. 1.  Метал
2. Дуже важкий
3.  tпл  = -38,87˚С
4. Сріблясто-сірий
5. Характерна ступінь окиснення +2
6. За звичайних умов рідкий
7. Використовується у виробництві градусників.
(Відповідь: Нg -  ртуть)
ІІ. 1. Складна речовина
2. Рідина за н.у.
3. Під час розчинення у воді  виділяє велику кількість теплоти.
4. Кислота
5. Їдка
6. ЇЇ називають «хлібом хімічної промисловості».
7. Реагує з   металами, незалежно від їх положення в ряді напруг.
      (Відповідь: Н2SO4 -  сульфатна кислота)
ІІІ. 1.  Проста речовина
2. Молекула двохатомна
З.  За н.у.  - газ.
4. З киснем утворює «Гримучу суміш»
5. Утворюється під час розкладання води електричним струмом.
6.  Найлегший з газів.
7. Горить із характерним звуком «Пах-пах»
                  (Відповідь: H2 -  водень)


Досить складне завдання -  складання ланцюга перетворень з використанням малюнків.  Дітям потрібно знати формулу речовини,  де дану  речовину можна знайти в побуті і  в природі, її хімічні властивості.
Кожна група  учнів отримує  картки з малюнками.  Завдання:  скласти за допомогою малюнків перетворення і  написати відповідні рівняння реакцій.

Наприклад:






       
                                   Вугілля                                   крейда

 
 

 



Кольорова стрічка
Кожна  група отримує картки. З одного боку вони кольорові,  а  з іншого містять слово.  Учитель   задає  питання. Відповідь знаходиться  на картках.    Завдання учнів знайти слово-відповідь і прикріпити картку на дошці так, щоб видимою частиною була кольорова сторона картки. Перевірити  правильність   відповідей   можна за кольоровим рядом, що утворився на дошці.
Червоний
1.     Метал І групи, що має самий сильний металічний блиск. Використовується для виготовлення дзеркал. (Аg)
Жовтий
2.     Дорогоцінний метал 6 періоду, самий пластичний з металів (Аu)
Зелений

3.     Метал, який дуже часто використовується в техніці, особливо у літакобудівництві. З нього виготовляють дріт, посуд. На зовнішньому енергетичному рівні 3  ē. (Аl)
Синій
4.     Метал побічної підгрупи, що утворює чавун і сталь. (Fe)
Фіолетовий
5.     Метал І групи, проста речовина якого має жовтий колір. Використовується для виготовлення дроту. Входить до складу латуні і бронзи. (Сu)

«Дерево знань»
Ще один вид роботи, який допомагає активізувати розумову діяльність учнів  - «дерево знань». Перед учнями  знаходиться  «дерево знань» (гілочка). На  ньому висять плоди – запитання.  Запитання різної складності. Кожна група  по–черзі   зриває   і дає відповіді на дане запитання. Перед тим як дати відповідь, учні можуть  порадитися із представниками своєї групи.
Приклади запитань:
1.     Одного разу Роберт Вуд прямував додому з лабораторії. Шлях ішов через негритянський квартал. Посеред дороги розлилася велика калюжа, а  неподалік стояли негри. Проходячи повз них, Вуд на виду в усіх плюнув у калюжу, непомітно кинувши в неї якусь речовину. Стався страшенний вибух, полум'я піднялося високо над водою. Люди злякалися, почали кричати, волати про допомогу: «...Ця людина плюнула вогнем! Сам сата­на вміє робити це!» Про яку речовину йдеться в оповіді?

2.     Стародавній історик Пліній Старший розповідає про цікаву подію, що відбулася майже два тисячоліття тому. Якось до римського імператора Тіберія прийшов незнайомий  чоловік. У дар імператорові він приніс виготовлену  ним чашу з блискучого, як срібло, але надзвичай­не легкого металу. Майстер повідав, що цей нікому невідомий метал він одержав з глинистої землі. Мабуть, почуття вдячності рідко обтяжувало Тіберія, та й правитель  він був   недалекоглядний.   Боючися,  що новий метал з   його   прекрасними   властивостями   знецінить золото і срібло, які зберігалися в скарбниці, він відрубав винахідникові голову, а його майстерню зруйнував, щоб нікому у не заманулося більше займатися виробництвом «небезпечного» металу. Що це за метал?


3.     У 1845 році професор хімії Хрістіан Шейбен через необережність розлив на підлогу суміш нітратної та сульфатної кислот. Він машинально протер підлогу  бавовняним фартухом своєї дружини, що сушився над плитою, і знову повісив його. Фартух підсох , але потім пролунав вибух і … фартуха нестало. Так уперше було одержано… Яку речовину?

4.     Ця речовина відома людям здавна, оскільки утворюється в результаті скисання вина. У великих кількостях використовується в органічному синтезі під час виробництва лікарських препаратів, штучного волокна. Використовується як  консервувальний засіб та смакова приправа.


5.     Це найперша речовина, що була синтезована людиною. Перша літературна згадка – одержання цієї речовини  перегонкою з вина – належить до   VІІІ ст., а елементарний склад з΄ясовано на початку ХІХ. Використовується як розчинник у фармації та медицині, харчовій промисловості.

6.     У 1811 році імператор Наполеон Бонапарт готувався до нападу на Росію. Але для цього йому потрібен був порох. Французи налагодили виробництво калійної селітри, так як британський флот відрізав шлях до заморської селітри. Щоб отримати селітру, потрібен був поташ К2СО3. Його вимивали із попелу морських водоростей. Цією справою займався також і аптекар Куртуа. Якось зачиняючи свою аптеку, він вирішив вигнати на двір кішку, але та плигнула з полиці й ненароком перекинула склянку із концентрованою сульфатною кислотою. Склянка впала і розбилася, кис­лота пролилася на попіл із водоростей. Вражений аптекар помітив хма­ру фіолетового диму  диму. Це був невідомий на той час вільний...
Яку речовину випадково допомогла відкрити кішка?

Тестова перевірка за ПК  
 Сьогодні досить актуально використовувати тестову перевірку  знань й умінь учнів. Існують різні види тестів, але найсучасніша технологія – це використання персонального комп’ютера. Користуюся  програмами     ADTester” та “Test” . Дані програми дають можливість швидко перевірити рівень знань учнів та  об’єктивно оцінити їх знання. Дітей   же  приваблює новизна опитування, можливість відразу після закінчення роботи побачити свою оцінку.
Перевагу надаю програмі  ADTester”. Ця програма дає можливість створити власні тести різного типу: вибрати одну правильну відповідь із запропонованих, множинний вибір, встановити відповідність, встановити послідовність дій, дати самостійну відповідь.








Крім того, програма  ADTester” дає можливість  глибоко проаналізувати відповідь кожного учня окремо й виявити, які помилки були  ним допущені.









Коли я заходжу до класу, то ставлю перед собою головну мету: розвивати  здібності учнів, дати дитині упевненість у тому, що вона  досягне успіху, навчити її вчитися, формувати уміння застосовувати набуті знання й отримувати насолоду від процесу учіння.

Щодо створення та ведення вчителями освітнього інформаційного ресурсу(зокрема блогу).
Представлення власного інформаційного ресурсу (сайту чи блогу).
Віднесення  до  складу  основних  складових  професійної
компетентності  сучасного  вчителя  ІКТ-компетентності  обумовлює
введення до конкурсної програми випробувань для її оцінювання. Під час
проведення конкурсу «Вчитель року-2016» обов’язковим для оцінювання
було вміння створення й ведення вчителем власного блогу чи сайту. Такий
напрям професійної діяльності педагога  розширяє простір його взаємодії з
учнями,  їх  батьками,  колегами;  є  авторським  освітнім  середовищем,  що
відображає професійний портрет педагога;  вважається  одним із варіантів
організації індивідуалізації навчання.
Виходячи  з  цього,  до  критеріїв  та  показників  оцінювання  даного
інформаційного  продукту  вчителя  віднесено:  змістовність  (тематика
повідомлень,  їх  актуальність;  прояв  авторської  позиції;  стиль  и
грамотність  повідомлень;  науково-методична  цінність  викладених
матеріалів);  технологічність  (дизайн  оформлення;  мультимедійність);
соціальність  (інтерактивність,  зворотній  зв’язок;  оцінка  контенту
блогерами і  користувачами;  мережева культура;  результативність  роботи
вчителя)  та  значимість  (навчальна цінність  представлених матеріалів  для
дітей,  вчителів,  батьків;  їх  інноваційність;  різноманітність;  кількість
відвідувань, рейтинг).
З  метою  успішної  презентації  власного  інформаційного  ресурсу
(сайту  чи  блогу)  необхідно  враховувати,  що  змістова  структура  блогу
орієнтовано може включати наступні вкладки:
  Інформаційна головна сторінка.
  Методична  діяльність.  Педагогічні  здобутки.  Відкриті  уроки.  Мої
публікації.
  Бібліотека. Корисні посилання.
  Інформація для учнів.
  Поради батькам.
  Громадська  діяльність  (за  потребою,  якщо  ця  інформація  підкреслює
професійну  активність вчителя;  наприклад,  вчитель правознавства є
членом громадської організації тощо).
  Статистика сайту. Контакти.
Більш розгорнута та детальна інформація представлена у рекомендаціях ЗОІППО, укладач Сокол І.М. (див.файл «Методрекомендації блог», в електронному вигляді ).
КОРИСНО ТА ВАЖЛИВО!!!
Звертаємо увагу на можливість перегляду матеріалів (відеозаписи уроку, самоаналізу уроку, майстер-класу) учасників всеукраїнського етапу конкурсу «Учитель року-2015» . Матеріал розміщено у вільному доступі на сайті Миколаївського ОІППО, де і проходив фінал минулорічного Конкурсу. Електронна адреса сайту: www.moippo.mk.ua/, на головній сторінці розділ «Фінал конкурсу «Учитель року-2015»



Комментариев нет:

Отправить комментарий