Страницы

школа молодого учителя




План роботи на 2017/2018 н.р.




                               
                         



2016/2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
склад слухачів школи молодого учителя

Куса Анастасія Володимирівна - учитель історії та правознавства
 Усхопова Тетяна Юріївна - учитель початкових класів

Казакова Ольга Ігорівна - учитель початкових класів
                                     Буреш Дар'я Олександрівна - вчитель англійської мови
                                     Салій Катерина Олександрівна - вчитель математики




Молоді фахівці продовжують вдосконалювати свою майстерність. Вчителі радо поділилися своїми здобутками на відкритих уроках.
Цікавий урок показала Казакова Ольга Ігорівна. Діти працювали творчо, грали, інсценізували народні казки на уроці літературного читання. Молодий фахівець вдало використовує засоби ІКТ, форми і методи, які активізують діяльність молодшого школяра.




 26 жовтня 2016 року  молодий спеціаліст Куса А.В. показала роботу з учнями 10 класу на уроках історії. Використання різноманітних форм і методів допомогло учителю провести урок цікаво, застосовуючи засоби ІКТ


















                                               
























 2015/2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


Куса Анастасія Володимирівна - учитель історії та правознавства
 Малашенко Антон Володимирович - учитель географії

 Рудик Ольга Дмитрівна - учитель англійської мови
 Усхопова Тетяна Юріївна - учитель початкових класів
               

Казакова Ольга Ігорівна - учитель початкових класів










       Напрямки методичної роботи
           з молодими вчителями

1.            Надання молодому фахівцю кваліфікованої, ефективної та своєчасної допомоги в:
·                        організації навчально-виховного процесу та підвищення фахового рівня відповідно до державного стандарту;
·                        розробці навчально -  програмної документації (навчальних планів, програм тощо);
·                        доборі матеріалів з питань удосконалення форм і методів навчання та виховання;
·                        у впровадженні новітніх педагогічних та інформаційних технологій;
2.     Забезпечення накопичення й систематизації молодим спеціалістом навчальної та методичної літератури,  інструктивних, нормативних та інших матеріалів та документів;
3.     Забезпечення дотримання молодим учителем вимог Закону України «Про мови» (опанування державної мови, виконання орфографічних, пунктуаційних та стилістичних норм під час оформлення шкільної документації;
4.     Створення творчих динамічних груп  «наставник -молодий спеціаліст»;
5.     Проведення співбесід;
6.     Організація тижня  «Ініціатива та творчість молодого вчителя»;
7.     Оформлення «Методичного  паспорту молодого спеціаліста», «Портфоліо» з метою аналізу підвищення рівня його професійної та методичної майстерності.








План роботи
Школи молодого вчителя 
на 2015 – 2016 н. р.
Мета: формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження .
Зміст засідань
Відповідальні
Примітка
Засідання 1 (вересень)



1.
Створення груп «наставник-молодий вчитель».
Заступник директора з НВР

2.
Інструктаж молодих учителів « Планування роботи вчителя.  Робота з навчальними програмами, пояснювальними записками до них, шкільною документацією.  Нормативні документи»
Заступник директора з НВР

3.
Консультація «Вимоги до планування виховної роботи»
Заступник директора з ВР

4.
Бесіда «Безпека життєдіяльності в НВП.  Надання першої допомоги»
Заступник директора з НВР

5.
Вимоги до організації роботи з обдарованими учнями.
Заступник директора з НВР


Робота між засіданнями
·        Практичне опрацювання  нормативно-правових документів про освіту.
·        Організація  роботи з обдарованими дітьми .

Молоді вчителі,
вчителі-наставники

Засідання 2 ( жовтень)
1.
Золота педагогічна скарбниця  «101 цікава педагогічна ідея (як зробити урок)».
Психолого-педагогічні аспекти організації уроку:
вимоги до структури уроку; вимоги до змісту уроку і процесу навчання; вимоги до техніки проведення уроку; причини невдалого уроку; правила, які забезпечують успішність уроку.
Вчителі-наставники,  
заступник директора з НВР.

2.
Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого спеціаліста до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз    результатів.                           
Заступник директора з НВР

3.
Консультація для молодого вчителя з проблеми професійного зростання (складання індивідуального плану роботи)
Вчителі-наставники


Робота між засіданнями
·        Відвідування уроків досвідчених учителів з їх наступним  обговоренням. Аналіз уроку.
·        Експрес – інтерв’ ю «Домашнє завдання -  це цікаво! »

Заступник директора з НВР, вчителі – наставники

Засідання 3 ( листопад)
1.
Панорама «Психологічні причини неуспішності учнів на уроках:
несформованість прийомів навчальної діяльності; низький рівень діяльності, слабка концентрація,  стійкість уваги; низький рівень переключення уваги; несформованість відношення до себе як школяра;
відсутність мотивації навчання; занижена самооцінка; помилки сімейного виховання. Особливості розвитку Я-концепції.
Практичний психолог, заступник директора з ВР

2.
Консультація: проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів.
Заступник директора з НВР

3.
Обговорення уроків, відвіданих у вчителів  закладу.
Заступник директора з НВР


Робота між засіданням
·        Ознайомлення  з працями учителів - новаторів. Педагоги - новатори про педагогіку співпраці.


Засідання 4 (грудень)
1.
Круглий стіл: «Всеобуч для батьків». Організація індивідуальної роботи з батьками.
Заступник директора з ВР, практичний психолог

2.
Практикум: «Відвідування батьківських зборів досвідчених класних керівників».
Заступник директора з НВР, заступник директора з ВР

3.
Робота між засіданнями
·        Підготувати  методичну розробку  «Всеобуч для батьків» ( за обраними темами)  для розміщення на  сайті школи.
Вчителі-наставники,
молоді вчителі

Засідання 5 ( лютий)
1.
Методична панорама: «Інформаційно-комунікативний простір як середовище розвитку інноваційної особистості».
Заступник директора з НВР,
вчителі-наставники

2.
Консультпункт «Інші форми навчання: екскурсії, семінари, факультативи тощо.
Заступник директора з ВР, заступник директора з НВР

3.
Консультація «Робота над проблемою» («Портфоліо»)
Заступник директора з НВР

4.
Обговорення уроків, відвіданих у вчителів - наставників.
Заступник директора з НВР

5.
Практична робота: Міні-проект «Мій предмет найцікавіший»
 молоді вчителі 


Робота між засіданнями
·        Розробка інноаційно-інформаційного  заходу щодо  розвитку інтелектуальних здібностей. ( в рамках роботи над міні – проектом)
Вчителі-наставники,
молоді вчителі

Засідання 6 (березень)
1.
Міні – дослідження:  «Вивчення професійної готовності вчителів до творчої роботи» ( вивчення психологом професійної готовності до творчої діяльності слухачів школи молодого вчителя; порівняльний аналіз отриманих результатів із самооцінкою молодих учителів).
Заступник директора з НВР, практичний психолог

2.
Підготовка до ярмарку педагогічних ідей.
молоді вчителі  


Робота між засіданнями
·        Підготовка презентаційного меседжа «Мої досягнення»
·        Підготовка до відкритих уроків.
Вчителі-наставники,
молоді вчителі

Засідання 7 (квітень)
1.
Обговорення тижня молодого вчителя
Заступник директора з НМР

2.
Експрес - інтерв’ю з учнями та колегами молодого вчителя
Практичний психолог

Засідання 8 (травень)
1.
Результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель»
Заступник директора з НМР, вчителі-наставники

2.
Підсумки роботи за рік. Визначення проблем та постановка завдань на наступний навчальний рік.




До засідання №1  Презентації Робота з обдарованими дітьми


До засідання №2 ПСИХОЛОГО - ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ УРОКУ

Що таке урок? У психолого-педагогічній літературі існує досить багато трактувань цього поняття. Проаналізуємо деякі з них.
З погляду М. Н. Скаткіна урок — це форма діяльності постійного складу вчителів і учнів, яка систематично застосовується для вирішення завдань навчання, виховання та розвитку організації учнів у певний відрізок часу. Цікавий підхід до даної теми запропонував Н. М. Верзилін, який розглядав урок як Сонце, навколо якого, як планети, обертаються всі інші форми навчальних занять. Дійсно, в уроці представлені всі компоненти навчально-виховного процесу: мета, зміст, засоби, методи, діяльність щодо організації та керування і всі його дидактичні елементи. Крім того, урок відображає цілісний процес навчання в органічному поєднанні з іншими формами організації навчально-виховної роботи: виконання домашніх завдань, факультативними заняттями і т. д. Але такі визначення недостатньо виражають сутність процесу навчання на уроці.
У зв’язку із цим найбільш точним є визначення, подане М. І. Махмутовим, відповідно до якого урок — це динамічна та варіативна форма організації процесу цілеспрямованої взаємодії(діяльностей і спілкування) певного складу вчителів і учнів, що включає зміст, форми, методи та засоби навчання і виховання у процесі навчання.
Як відомо, будь-який урок закладається задовго від його проведення. Безумовно, однією з умов успішності проведення уроку є ЯКІСТЬ підготовки вчителя до уроку. При підготовці до уроку вчитель має пам’ятати, що на кожному уроці потрібці інтерес і захопленість самого вчителя, готовність самому дивувати і дивуватися. Адже перед педагогом діти, які все сприймають реально, без взаємодії з якими неодмінно виникає психологічний бар’єр,що перетворює урок на важке взаємотерпіння. Учитель може дати блискучий урок, а результату цього уроку для конкретного учня ніякого немає. Ю. Л. Львова підкреслює, що професійна закономірність учителя з підготовки до уроку полягає в словах «щоб запалити, треба горіти». Запалює сумлінна і всебічна підготовленість до уроку, емоційна щедрість учителя, його захопленість. Часто у вчителя буває такий настрій, при якому майже неможливо проводити урок, але ж іти треба. І в лічені хвилини треба налаштувати себе на робочий лад і не дати відчути дітям свою слабкість. Дуже багато педагогів, особливо молодих, вважають, що головним недоліком у своїй професійній підготовці є невміння управляти власним психічним станом. Психологами доведено, що будь-яка людина здатна досить точно себе оцінити, а отже визначити, що необхідно в собі змінити, перебороти, розвити. Треба відзначити,що це можливо тільки в тому випадку, якщо педагог здатний до
певного самоаналізу свого стану, вчинків і т. д. на уроці. Саме самоаналіз с одним зі способів педагогічного самовдосконалення. Адже аналізуючи використані методи навчання, зіставляючи їх, педагог вибирає найбільш ефективні, які далі вдосконалює.
Чи здатні до самоаналізу ви? 
Дайте відповіді на запропоновані нижче запитання «так» чи «ні»:
1. Чи відзначаєте ви успіхи і невдачі своїх уроків?
2. Чи аналізуєте ви, що вдалося на уроці, а що ні одразу після закінчення уроку?
3. Чи трапляється, що свою погрішність ви усвідомлюєте одразу?
4. Ви однаково ретельно аналізуєте як вдалий, так і невдалий урок?
5. Причини невдалих уроків найчастіше ви пояснюєте власними помилками?
6. Чи робите ви висновки після закінчення невдалих уроків?
7. Чи пригадуєте ви вдалий або невдалий моменти якого-небудь уроку через певний час?
8. Чи ділитеся ви своїм аналізом з колегами (радитеся, передаєте досвід і т. д.)?
9. Чи фіксуєте ви результати самоаналізу в письмовому вигляді?
10. Чи є у вас свої секрети щодо підготовки та проведення вдалого уроку?
Якщо ви відповіли 8-10 разів «так», то все можна віднести до вчителя, який дуже серйозно ставиться до проблеми самоаналізу.
Швидше за все, вдалі уроки викликають у вас піднятий настрій і стимулюють до подальшої роботи, а невдалі уроки дозволяють зробити правильні висновки для майбутньої роботи.
5-7 відповідей «так» свідчать про те, що ви не завжди відзначаєте (або зауважуєте) свої вдачі або промахи. Вам необхідно повчитися самоаналізу.
Відповідей «так» 4 і менше дозволяють стверджувати, що
швидше за все ваша оцінка уроку найчастіше не збігається з оцінкою, яку дають присутні на уроці колеги або самі учні. Це свідчить про низький рівень розвитку вашого самоаналізу.
Таким чином, урок — це видима частина роботи вчителя, якій передує велика підготовча діяльність.
Педагог зобов'язаний па уроці дотримуватися цілого ряду вимог. Треба відзначити, що вимог до сучасного уроку так багато, що вони підрозділяються на кілька груп:
• вимоги до структури уроку;
• вимоги до підготовки та організації уроку;
• вимоги до змісту уроку та процесу навчання;
• вимоги до техніки проведення уроку.
Проаналізуємо основні вимоги кожної групи.
Вимоги до структури уроки включають:
1) чітко визначені цілі та завдання уроку;
2)визначення типу уроку, органічний зв'язок всіх частин уроку;
3) зв’язок уроку з попереднім уроком і закласти перспективу на наступний урок;
4) вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;
б) оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т.д.).
Вимоги до підготовки та організації уроку припускають:
1) підготовку та використання демонстраційного і роздавального матеріалу;
2) можливість для учнів одержувати частину знань самостійно під керівництвом педагога;
3) використовувати контроль і самоконтроль учнів у процесі виконання навчальних завдань; перевірку і самоперевірку після виконання ними завдання;
4) при підготовці виділити складні моменти нової теми, продумати методику їхнього пояснення.
Вимоги до змісту уроку і процесу навчання включають:
1)урок повинен сприяти розвитку пізнавальних процесів в учнів (сприйняттю, пам’яті, уваги, мислення, мовлення);
2) формувати якості особистості школярів (дисциплінованість,акуратність, ініціативність і т. д.);
3) урок повинен сприяти мотиву позитивного відношення учнів до навчання.
Вимоги до техніки проведення уроку припускають:
1) певний ритм і темп уроку оптимальний для учнів класу;
2) сприятливий психологічний клімат па уроці (взаємна доброзичливість, готовність учителя прийти на допомогу учневі і т. д.);
3) взаємне співробітництво вчителя й учнів, педагогічний такт;
4) використання різних видів діяльності учнів, підтримувати інтерес до уроку.
Урахування всіх вимог забезпечить успіх уроку.
Причини невдалого уроку:
1. Погане самопочуття вчителя.
2. Невміння педагога втілити задумане в практичних діях.
3. Недостатня продуманість якихось моментів уроку (або уроку в цілому).
4. Перевантаження учнів інформацією, яку вони не в змозі обробити.
5. Відсутність системи роботи вчителя на уроці й в уроках.
6. Непідготовленість до уроку учнів.
7. Дратівливість учителя, викликана попередніми уроками.
8. Нелюбов до певної теми уроку.
9. Невдоволення якогось учня класу, який зривається на інших учнів.
Безумовно, кожний учитель виводить свої критерії, за якими визначає причини, що пояснюють невдачу уроку. Цікаво відзначити, що причини невдалого уроку, з погляду педагогів, змінюються залежно від їхнього педагогічного стажу. Результати опитування педагогів з різним стажем педагогічної роботи з цього питання показані в таблиці 1.
Причини невдалого уроку Таблиця 1
Причини невдалого уроку
 Стаж роботи
до 5-ти років
 від 5 до 10 років
 від 10 до 15 років
 більше 15-ти років
1. Погане самопочуття
вчителя 6% 10% 13% 16%
2. Невміння педагога втілити задумане в практичних діях 46% 18% 9% 4%
3. Недостатня продуманість якихось моментів уроку (або уроку в цілому) 54% 36% 17% 6%
4. Перевантаження учнів інформацією, яку вони не в змозі обробити 24% 18% 15% 14%
5. Відсутність системи роботи вчителя на уроці й на уроках 48% 18% 5% —
6. Непідготовленість до уроку учнів 14% 8% — —
7. Дратівливість учителя, викликана попередніми уроками 6% 10% 9% 6%
8. Нелюбов до певної теми уроку 18% 14% 5% —
Яких же правил має дотримуватися вчитель, щоб урок можна було вважати успішним? В. Г. Онушкіна, Ю.Н.Кулюткіна сформулювали загальні правила, які забезпечують успішність уроку:
1. Бути зібраним, чітко і зрозуміло ставити завдання перед учнями, послідовно вести їх до намічених цілей.
2. Проявляти доброзичливість стосовно учнів. Не перебивати учня, дати можливість йому договорити, оскільки нечітка відповідь може бути наслідком незрозумілого запитання.
3. Завдання для учнів повинні даватися ясно, коротко.
4. Економити час: вчасно починати і закінчувати урок.
5. Пред’явлена вимога до учнів мас бути обов'язково реалізованою.
6. Темп уроку — інтенсивний, але посильний для засвоєння навчального матеріалу більшістю учнів.
7. Підгримувати ініціативу та активність учнів.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - ЦЕ ЦІКАВО!

                 
Як перевірити домашнє завдання: 20 цікавих способів
         Перевірка виконання учнями домашнього завдання - важливий і невід'ємний етап будь-якого уроку. Якщо перевірочна система не налагоджена, роль самостійної домашньої роботи учня практично знецінюється.

Перевірити домашнє завдання можна наступними способами:
  • викликати одного або декількох учнів до дошки і опитати по темі;
  • провести фронтальний опитування в класі (опитування з місця);
  • виконати аналогічне завдання;
  • використовувати індивідуальні картки;
  • провести вибіркову перевірку письмового завдання;
  • провести самоперевірку або взаємоперевірку письмового завдання.
         Вийти до дошки і розповісти вивчене правило або переписати із зошита вирішене приклад - багатьом учням така перевірка здається дуже нудним заняттям. Нерідко з цієї причини у школяра відпадає всяке бажання самостійно виконувати підготовку будинку.

            - Як же перевірити домашнє завдання? 
         Секрет полягає в гармонійному поєднанні педагогом традиційних і незвичайних, оригінальних, цікавих форм і методів перевірки, які активізують розумову діяльність в учнів, підвищують самостійність, народжують і зберігають мотивацію регулярно і якісно виконувати домашню роботу. Пропонуємо увазі педагогів кілька цікавих ідей.
              Оригінальні способи перевірки домашнього завдання
Дискусія
Для її проведення клас необхідно розбити на групи, кожна з яких буде виступати на захист своєї позиції чи погляду на проблему. Одна точка зору може бути викладена в підручнику або довіднику, а інша, відмінна від неї, може належати комусь із учнів або вчителю. У дискусії важливі міркування і аргументи учнів, а результатом її стане більш глибоке пізнання сутності вивченого явища.
Питання автору (у формі інтерв'ю)
Це незвичайний і дуже цікавий спосіб перевірки домашнього завдання. Учитель пропонує хлопцям придумати кілька запитань автору відкриття, винаходи, твори, щоб глибше пізнати його сенс. Відповідати на запитання можуть найбільш підготовлені учні, а на найскладніші з них - учитель. Наприклад, при перевірці домашнього завдання з хімії можна адресувати питання, що цікавлять Дмитру Івановичу Менделєєву, з фізики - Ісааку Нюьтону, з геометрії - Піфагору, з літератури - Федору Михайловичу Достоєвському.
Тематичний кросворд
Багато хлопців захоплюються розгадуванням кросвордів, проявляючи при цьому завидну завзятість. Щоб цікаво перевірити домашнє завдання, вчителю необхідно скласти кросворд з відповідної теми і запропонувати його учням. Особливо діти люблять інтерактивні кросворди, які можна розгадувати усім класом.
Несподівані питання
Завдання вчителя сформулювати питання по-іншому, ніж у підручнику після параграфа. Якщо учень сумлінно підготувався до уроку, труднощів з відповіддю у нього не виникне, а певне розмаїття в процес перевірки буде внесено.
Рецензія на усну відповідь
Учням пропонується вислухати відповідь однокласника, підготувати і виступити з усною рецензією на нього (з урахуванням достоїнств і недоліків, внесеними доповнень і уточнень).
Взаємна перевірка
При перевірці письмового домашнього завдання з хімії, російської або англійської мови, математики можна запропонувати учням обмінятися зошитами з сусідом по парті, перевірити виконання завдань, поставити оцінку і розповісти про допущені помилки, обговоривши спірні питання.
Короткі письмові відповіді
Замість усного опитування вчитель просить відповідати на нескладні питання по темі письмово. При цьому відповідь повинен складатися з двох-трьох слів. Таке завдання допомагає кращому засвоєнню учнями теоретичних знань.
Звірка з проектором
Правильний варіант виконання домашнього завдання виводиться учителем на екран проектора. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, отримуючи по ходу необхідні коментарі від вчителя або однокласників.

Рекомендації щодо організації усного опитування
             Перевірка домашнього завдання шляхом опитування учнів - традиційний і найбільш популярний спосіб. Нерідко його використовують, щоб знайти прогалини або недоліки в знаннях, забуваючи про головне завдання опитування - підтримати учня, надати допомогу, навчити. Ми підкажемо, як це реалізувати на практиці.
Опитування-світлофор
У нашому випадку в якості світлофора виступає довга картонна смужка червоного кольору з одного боку і зеленого - з іншого. Звернена до вчителя зелена сторона свідчить про готовність учня до відповіді на поставлене питання («Знаю!»), Червона - про те, що учень не готовий відповісти («Не знаю!»). Якщо на питання базового рівня учень показує червону сторону, - це сигнал тривоги для вчителя. Це двійка, яку учень сам собі поставив. Можна задавати і творчі питання, при цьому червоний сигнал означає «Не хочу відповідати!», А зелений - «Хочу відповісти!».
Солідарне опитування
Якщо учень біля дошки не може впоратися із завданням, необхідно звернутися за допомогою до класу. Хто хоче допомогти? З тих, хто бажає надати допомогу, педагог вибирає найбільш сильного учня і пропонує йому пошепки дати підказку товаришеві. Як варіант - учень сам вибирає того, у чиїй допомоги він потребує, а вчитель дає тренеру 10-15 хвилин на підготовку.
Взаємний опитування
Педагог дає доручення трьом найбільш підготовленим учням провести опитування тих, хто підготувався на «5», «4» або «3». Учень, що записався в третю групу і успішно відповів в ній на питання, може ще раз спробувати свої сили.
Програмоване опитування
У цьому випадку учневі необхідно вибрати правильну відповідь з тих, які пропонує вчитель. Така форма роботи при усному опитуванні використовується рідко. І даремно. Адже в зіткненні різних думок учнів «плавиться» нерозуміння. Учитель може стати на захист невірної відповіді, щоб дати дітям можливість посперечатися.
Тихе опитування
Учитель неголосно розмовляє з одним або декількома учнями, а весь клас виконує інше завдання.
Опитувальний ланцюжок
Такий спосіб опитування рекомендується застосовувати для отримання розгорнутого і логічно зв'язного відповіді. При цьому один учень починає відповідь, учитель в будь-якому місці жестом перериває його і пропонує продовжити думку іншого учня.
Лист «захисту»
Створюється для непідготовлених учнів і знаходиться завжди в одному і тому ж місці. Учень, який не готовий до уроку, вписує своє прізвище в захисний лист і може бути впевнений, що його сьогодні не питати. Завдання вчителя - тримати ситуацію під контролем.

Цікава перевірка домашнього завдання у початковій школі
           Для багатьох педагогів актуальним є питання, як уникнути одноманітності при перевірці домашнього завдання в початкових класах. Для молодших школярів особливо актуальна і ефективна ігрова форма перевірки засвоєних знань. Пропонуємо кілька практичних ідей, які дозволять не тільки виконати цікаву перевірку домашнього завдання, але й допоможуть активізувати розумову діяльність учнів.
Гра «Малюємо відповідь»
Вчителю необхідно підготувати питання з пройденої теми, відповіді на які хлопці зможуть швидко і просто намалювати. Діти повинні бути попереджені, що відповіді потрібно не озвучувати, а зображати на папері.
Гра «поплескати-потопає»
Перевіряючи домашнє завдання, педагог задає питання і пропонує варіанти відповідей до них. У разі правильної відповіді завдання дітей - поплескати в долоні, якщо ж відповідь невірний - потопати ніжками. Ця гра - відмінна розминка і хороший спосіб зняти напругу в класі.
Командна гра «Що і чому?»
У створених командах педагогом призначається капітан. Завдання для кожної з команд полягає у вигадуванні питань з вивченої теми і почерговому відповіді на них. Право відповіді надає капітан. Важливо, щоб в обговоренні брали участь всі члени команди.
Гра «семицветик»
Педагогу необхідно заздалегідь підготувати паперові квіти з сімома кольоровими пелюстками за кількістю команд. За правильну відповідь з пройденої теми команда отримує один пелюстка. Грають до тих пір, поки і одна з команд не збере квітка повністю.
Гра «Лови м'яч»
Гра проводиться в колі. Учитель ставить запитання і підкидає м'яч. Учень, який його зловив, дає відповідь.







У К Р А Ї Н А


БЕРДЯНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
                    

НАКАЗ




26.10.2015                                                                                                  № 296

Про організацію роботи
з молодими спеціалістами
ЗНЗ Бердянського району
у 2015/2016 навчальному році

            З метою підтримки  молодих вчителів,  створення  умов для самореалізації, сприяння  професійному становленню вчителів-початківців та  підвищення   престижу  педагогічної  професії

НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення  про роботу районної  Школи молодого  учителя (Додаток 1), Положення про  наставництво (Додаток 2).   
2. Затвердити  склад слухачів Школи молодого  учителя на 2015-2016 н.р. (Додаток 3).
3. Комунальній установі «Районний методичний кабінет» (Капітоновій І.І.):
3.1. Сприяти створенню  умов  (управлінських,  методичних, інформаційних  та  інших)  для  максимально  швидкої   адаптації  молодих  спеціалістів до  навчально-виховної діяльності  у ЗНЗ.
Протягом навчального року
3.2. Організувати  роботу районної Школи  молодого  учителя згідно з Положенням.

Протягом навчального року
3.3.  Згідно з  планом роботи відділу освіти   провести конкурс молодих  спеціалістів «Дебют».
Березень – квітень 2016року
3.4. Здійснювати організаційно-методичну підтримку  вчителів-наставників  у роботі з молодими спеціалістами.
Протягом навчального року
4. Керівникам  загальноосвітніх навчальних  закладів:
4.1. Спрямувати роботу з молодими педагогами, які роз­почали працювати в загальноосвітньому навчальному  закладі, на підвищення рівня їх психолого-педагогічної, загальнокультурної, фахової й ме­тодичної підготовки.
Протягом  навчального  року
4.2.  Налагодити роботу   учи­телів-наставників   з молодими фахівцями  згідно з Положенням.
Протягом навчального року
4.3. Забезпечити участь педагогів у роботі районної школи молодого учителя.
Протягом навчального року
4.4. Підвести підсумки роботи з молодими спеціалістами на засіданні  методичної ради школи.
Травень 2016 рік
5. Керівникам районних методичних об’єднань:
5.1. Залучати молодих спеціалістів до роботи в районних методичних об’єднаннях.
Протягом навчального року
5.2. Сприяти роботі  молодих учителів над методичною темою.
Протягом навчального року
6. Наставникам:
6.1. Розробити індивідуальні  спільні плани   роботи з молодими спеціалістами.
До 02.11.2015
6.2. Організувати  взаємовідвідування уроків молодих та досвідчених колег.
Протягом навчального року
6.3. Звітувати на засіданні  методичної  ради школи   про проведену роботу за  навчальний рік.
До 01.05.2016
7. Завідувачу  КУ «Районний методичний кабінет» Капітоновій І.І. розмістити  даний  наказ  на сайті  відділу освіти райдержадміністрації.
До 1.11.2015
8. Контроль за виконанням наказу покласти на   завідувача  КУ «Районний методичний кабінет» Капітонову І.І.

Начальник відділу  освіти
райдержадміністрації                                                                    В.М.Липський

Капітонова, Бородкіна                      4-69-87          

                                                       
                                                          Додаток 1
до  наказу відділу освіти
від 26.10.2015 № 296

ПОЛОЖЕННЯ   ПРО  РОБОТУ ШКОЛИ
 МОЛОДОГО   УЧИТЕЛЯ
1.     Загальні  положення
1.1. Школа  становлення молодого  учителя  є  структурним  елементом  методичної  служби  району  та  складовою  частиною системи  підвищення  кваліфікації  педагогічних працівників. 
1.2. Школа  молодого  учителя проводиться  педагогічними  працівниками,  рівень   майстерності  яких  характеризується  вільним  володінням  сучасними  педагогічними  технологіями,  професійними  знаннями.
1.3. Слухачами Школи  молодого  учителя  є  педпрацівники  зі  стажем  роботи 0-3  роки.
1.4. У  своїй  діяльності  Школа  молодого  учителя  керується  Законами України  «Про  освіту»,  «Про  загальну  середню  освіту».
1.5. Метою  діяльності  Школи молодого учителя  є  прискорення  процесу  адаптації  випускників  навчально-педагогічних  закладів  до навчально-виховної  діяльності  в  закладах  освіти.
2.     Мета    та  завдання
2.1. Формування  творчої  активності,  розвитку  освіти  молодого  педагога  та  зростання  його  авторитету.
2.2. Створення   умов  (управлінських,  методичних, інформаційних  та  інш.)  для  максимально  швидкого  включення  молодих  спеціалістів у  навчально-виховний  процес.
2.3. Систематизація  основних  вимог  до  організації  навчально-виховного  процесу  в  закладах  освіти  району.
2.4. Формування  потреби  у  безперервній  самоосвіті.
2.5. Попередження  типових   помилок,  протиріч  та  труднощів   в організації  навчальних  занять,  пошук  шляхів  їх  подолання.
2.6. Ознайомлення  з  інноваційними  процесами  в  педагогіці,  з  педагогічним  досвідом  та  визначення  шляхів  їх  творчого  використання  в  практичній  діяльності.
3.     Організація  діяльності
3.1. Організація  діяльності  здійснюється методистами  комунальної установи «Районний методичний кабінет» Бердянської районної ради згідно з Положенням про роботу  районної  Школи  молодого   учителя.
3.2. Школа  молодого  учителя  працює  за  планом,  який  складається  на  навчальний  рік.
3.3. Процес навчання  молодих  спеціалістів здійснюється за  наступними  формами: консультація, семінар-практикум, лекція,  навчання  в  процесі  контролю з боку  заступників  директорів шкіл та  керівників  МО,  наставництво,  моделювання  та  аналіз  ситуації,  відвідування  уроків,  виховних  заходів  та  їх  аналіз,  надання  допомоги  у  конструюванні  дидактичних   матеріалів.
4.     Діяльність комунальної установи «Районний методичний кабінет»
4.1. КУ «Районний методичний кабінет» для  виконання  покладених  на  нього  завдань  має  право  в  установленому  порядку:
·        одержувати від ЗНЗ району  інформацію, необхідну для виконання визначених завдань;
·        залучати до  роботи  з  молодими  спеціалістами   педагогів  ЗНЗ  району;
·        брати  участь  у  нарадах,  конференціях  та  семінарах  з питань  організації  роботи  з  молодими  спеціалістами  на  базі  ЗНЗ  району;
·        надавати  звіти до  інших  установ  освіти   про  організацію роботи   в  районі  з  молодими  спеціалістами (за  потребою);
·        скликати  наради  та  утворювати робочі  групи (за   потребою).
5.     Права та  обов’язки   молодого  учителя
     5.1. Обовязки  молодого  учителя:
·        знати  нормативні  та  правові  документи,  що  стосуються  організації  навчально-виховного процесу у закладі;
·        постійно  працювати  над  підвищенням  професійної  майстерності;
·        вдосконалювати свій  загальноосвітній   та  культурний  рівень;
·        відвідувати  заходи  районної  Школи  молодого  учителя.
     5.2. Права  молодого  учителя:
·        працювати  над  підвищенням   рівня  самоосвіти;
·        вносити   пропозиції  щодо  вдосконалення  роботи  Школи  молодого  учителя;
·        захищати  професійну  честь   та  гідність.
  6. Управління  Школою  молодого  учителя
6.1. Організація  роботи  Школи  молодого  учителя  покладається  на  методиста КУ «Районний методичний кабінет»
6.2. Методист,  що  опікується  питанням  організації  роботи  з  молодими  спеціалістами,   зобов’язаний:
·        організовувати  роботу  Школи  молодого  учителя;
·        створювати сприятливі  умови  для  роботи  Школи  молодого  учителя;
·        здійснювати моніторинг стану організації навчально-виховного процесу з молодими учителями;
·        сприяти  заохоченню  вчителів-наставників.
6.3. Контроль  за  діяльністю   Школи  молодого  учителя  здійснює   завідувач  КУ «Районний методичний кабінет».
7.  Документація
·        Положення  про роботу  районної  Школи  молодого  учителя.
·        План  роботи  Школи  молодого  учителя.
·        Банк  даних  про  наставників  та  молодих  учителів.
·        Матеріали  роботи  Школи  молодого  учителя.


Додаток 2
                                                                                  до  наказу відділу освіти
від  26.10.2015  № 296


ПОЛОЖЕННЯ  ПРО  НАСТАВНИЦТВО

1. Загальні положення
Наставництво - необхідна складова програми професійної адаптації молодих фахівців у закладах освіти  для прискорення залучення їх в трудовий процес з урахуванням їх індивідуальних схильностей.
Шкільне наставництво - різновид індивідуальної роботи з молодими вчителями, які не мають трудового стажу педагогічної діяльності в освітніх установах або мають трудовий стаж не більше 3- х років.
Молодий спеціаліст – учитель-початківець, який володіє знаннями з  предмету  та  методики  викладання,  з основ педагогіки за програмою ВНЗ, виявляє бажання і схильність до подальшого вдосконалення своїх навичок і вмінь. Він підвищує свою кваліфікацію під безпосереднім керівництвом наставника за узгодженим планом професійного становлення.
Наставник - досвідчений вчитель, що володіє високими професійними і моральними якостями, знаннями в галузі методики викладання предмету  і виховання  дітей.
Шкільне наставництво передбачає систематичну індивідуальну роботу досвідченого вчителя з розвитку в молодого фахівця необхідних навичок і вмінь ведення педагогічної діяльності. Воно покликане найбільш глибоко і всебічно розвивати наявні у молодого спеціаліста знання в області предметної спеціалізації та методики викладання.

2. Цілі і завдання наставництва
 Метою  наставництва  є  надання  допомоги молодим учителям у їх професійному становленні.
Основними завданнями шкільного наставництва є:
• прищеплення молодим фахівцям інтересу до педагогічної діяльності й закріплення вчителів в освітньому закладі;
• прискорення процесу професійного становлення вчителя і розвиток здатності самостійно і якісно виконувати покладені на нього обов'язки;
• адаптація до корпоративної культури, засвоєння кращих традицій колективу школи та правил поведінки в освітньому закладі, свідомого і творчого ставлення до виконання обов'язків вчителя.  

 3. Організаційні основи наставництва
Наставництво організується на підставі наказу відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації
Керівництво діяльністю наставників здійснює голова методичної ради школи та голова шкільного  методичного об'єднання.
Голова методичного об'єднання підбирає наставника з найбільш підготовлених вчителів, що володіють високим рівнем професійної підготовки , комунікативними навичками  і  гнучкістю у спілкуванні, які мають досвід виховної та методичної роботи, стабільні результати в роботі, багатий життєвий досвід, здатність і готовність ділитися професійним досвідом, стаж педагогічної діяльності  яких не менше 5 років. Наставник повинен мати здібності до виховної роботи, може бути куратором одночасно не більше двох молодих вчителів.
Кандидатури наставників розглядаються на засіданнях методичного об'єднання. Призначення наставника проводиться за згодою передбачуваного наставника і молодого фахівця, за яким він буде закріплений, за  наказом по школі. Наставник прикріплюється до молодого фахівця на термін не менше 1 року. Наказ про закріплення наставника видається не пізніше 2-х тижнів з моменту призначення молодого фахівця на посаду.
Наставництво встановлюється над наступними категоріями співробітників школи :
• вперше прийнятими вчителями, які не мають трудового стажу педагогічної діяльності в освітніх установах;
• фахівцями, що мають стаж педагогічної діяльності не більше 3- х років;
• вчителями, переведеними на іншу роботу, якщо виконання ними службових обов'язків вимагає розширення і поглиблення професійних знань і оволодіння новими практичними навичками;
• вчителями, які потребують додаткової підготовки для проведення уроків в певному класі (з певної тематики);
• вчителями, які потребують додаткової підготовки за великої перерви   в  педагогічній  діяльності (більше 3- х років).
Для мотивації діяльності і за успішну роботу наставник відзначається   директором школи за чинною системою заохочення.
З ініціативи наставників вони можуть створювати орган громадського самоврядування - Раду наставників. 

4. Обов'язки наставника :
знати вимоги законодавства у сфері освіти, відомчих нормативних актів, що визначають права і обов'язки молодого фахівця із займаної посади;
• розробляти спільно з молодим спеціалістом план професійного становлення з урахуванням рівня його інтелектуального розвитку, педагогічної, методичної та професійної підготовки з предмету;
• вивчати ділові і моральні якості молодого фахівця, його ставлення до роботи,  колег, учнів; захоплення, нахили , коло спілкування;
• проводити  необхідне  навчання, контролювати й оцінювати самостійне проведення молодим спеціалістом навчальних занять, позакласних заходів;
• давати конкретні завдання з певним терміном їх виконання; контролювати роботу, надавати необхідну допомогу;
• надавати молодому спеціалісту індивідуальну допомогу в оволодінні педагогічною професією, практичними прийомами і способами якісного проведення занять , виявляти і спільно усувати допущені помилки;
• власним прикладом розвивати  позитивні якості молодого фахівця, корегувати його поведінку в школі, залучати до участі у громадському житті колективу, сприяти розвитку загальнокультурного та професійного кругозору;
• брати участь в обговоренні питань, пов'язаних з педагогічною та громадською діяльністю молодого фахівця, вносити пропозиції про його заохочення або застосування заходів виховного та дисциплінарного впливу;
• підбивати підсумки професійної адаптації молодого спеціаліста.

5. Права наставника :
• за згодою заступника директора підключати для додаткового навчання молодого фахівця інших співробітників;
• вимагати робочі звіти у молодого фахівця як в усній, так і в письмовій формі.

6. Обов'язки молодого фахівця
У період наставництва молодий спеціаліст зобов'язаний :
• вивчати нормативно-правові  документи, що визначають його службову діяльність, особливості діяльності школи та функціональні обов'язки за посадою;
• виконувати план професійного становлення у встановлені терміни;
• постійно працювати над підвищенням професійної майстерності, опановувати практичні навички із займаної посади;
• переймати  досвід наставника щодо передових методів  і форм роботи;
• удосконалювати свій загальноосвітній і культурний рівень;
• періодично звітувати про свою роботу перед наставником і головою методичного об'єднання . 

7. Права молодого фахівця
Молодий спеціаліст має право:
• вносити на розгляд адміністрації школи пропозиції щодо вдосконалення роботи, пов'язаної з наставництвом;
• захищати професійну честь і гідність;
• знайомитися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, надавати  щодо них пояснення;
• підвищувати кваліфікацію зручним для себе способом;
• вимагати конфіденційності дисциплінарного розслідування за винятком випадків, передбачених законом.

8. Керівництво роботою наставника
Організація роботи наставників та контроль їх діяльності покладається на заступника директора.
Заступник директора зобов'язаний :
• представити призначеного молодого фахівця вчителям школи, оголосити наказ про закріплення за ним наставника;
• створити необхідні умови для спільної роботи молодого фахівця зі своїм наставником;
• відвідати окремі уроки та позакласні заходи з предмета, що проводяться наставником і молодим спеціалістом;
• вивчити, узагальнити і поширити позитивний досвід організації наставництва в освітній установі;
• визначити заходи заохочення наставників.
Безпосередню відповідальність за роботу наставників з молодими фахівцями несуть голови методичних об'єднань.
Голова методичного об'єднання зобов'язаний:
• розглянути на засіданні методичного об'єднання індивідуальний план роботи наставника;
• провести інструктаж наставників і молодих фахівців;
• забезпечити можливість здійснення наставником своїх обов'язків відповідно до цього Положення ;
• здійснювати систематичний контроль  за роботою наставника;
• заслухати і затвердити на засіданні методичного об'єднання звіти молодого фахівця і наставника і представити їх заступнику директора.

9. Документи, які регламентують наставництво
До документів, які регламентують діяльність наставників, відносяться:
• Положення  про наставництво;
• наказ відділу освіти  про організацію  роботи з молодими спеціалістами;
• наказ керівника  загальноосвітнього навчального  закладу про організацію  наставництва;
• плани роботи педагогічної ради, методичної ради, Ради наставників (за її наявності), методичних об'єднань;
• протоколи засідань педагогічної ради, методичної ради, Ради наставників (за її наявності), методичних об'єднань, на яких розглядалися питання наставництва;
• спільні плани роботи  вчителів-початківців  та вчителів-наставників;
• методичні рекомендації та огляди щодо передового досвіду проведення роботи з наставництва.
По закінченні терміну наставництва молодий спеціаліст протягом 10 днів здає заступнику директора  наступні документи:
• звіт молодого фахівця про виконану роботу;
• план професійного становлення з оцінкою наставника і відгук з пропозиціями щодо подальшої роботи молодого фахівця.
Процес адаптації молодого фахівця до педагогічної діяльності можна вважати закінченим, якщо:
  проведення занять стало звичним, робота не викликає почуття страху, невпевненості;
• показники якості навченості учнів і рівень навчальних  досягнень  учнів  відповідають критеріям оцінювання.


Додаток 3
                                                                                  до  наказу відділу освіти
від  26.10.2015  № 296


Склад слухачів Школи молодого  учителя


ПІБ
предмет
школа
1
Пітріка Альона Геннадіївна
українська мова
Андрівська ЗОШ
2
Власенко Юлія Вікторівна
російська мова, зарубіжна література
Андріївська СРШ
3
Логінова Катерина Сергіївна
англійська мова
К. Марксівська ЗОШ
4
Бідна Ольга Анатоліївна
німецька мова
Луначарська ЗОШ
5
Безносюк Ірина Сергіївна
українська мова
Миколаївська ЗОШ
6
Волканова Анастасія Вікторівна
хімія
Андрівська ЗОШ
7
Сесін Дмитро Юрійович
географія, економіка
Луначарська ЗОШ

8
Рудик Ольга Дмитрівна
географія
Новопертівська ЗОШ
9
Малашенко Антон Володимирович

екологія, економіка
Новопертівська ЗОШ
10
Труш Віталій Віталійович
інформатика, фізика, математика
Бердянська ЗОШ
11
Суницький Олег Сергійович
фізика, астрономія
Берестівська ЗОШ
12
Чеботар Тетяна Вікторівна

математика, астрономія
К. Марксівська ЗОШ
13
Луцай Богдан Анатолійович
математика
Старопетрівська ЗОШ
14
Кеда Олег Олександрович 
математика, інформатика
Старопетрівська ЗОШ
15
Волканов Олег Олександрович
інформатика
Андрівська ЗОШ
16
Черкез Анатолій Володимирович
фізика, математика
Андрівська ЗОШ
17
Небийголова Надія Іванівна
математика , англійська мова
Шевченківська ЗОШ
18
Куса Анастасія Володимирівна
історія, право
Новопертівська ЗОШ
19
Лук’яненко Євген Миколайович
фізична культура
К. Марксівська ЗОШ
20
Петров Роман Радживович
фізична культура
Андрівська ЗОШ
21
Дакова Юлія Володимирівна

трудове навчання
Луначарська ЗОШ
22
Герасімова Ольга Василівна
початкові класи
Бердянська ЗОШ
23
Шиян Альона Сергіївна
початкові класи
Берестівська ЗОШ
24
Каіра Ганна Сергіївна
початкові класи
Долинська ЗОШ
25
Усхопова Тетяна Юріївна
початкові класи
Новопертівська ЗОШ
26
Казакова Ольга Ігорівна
початкові класи
Новопертівська ЗОШ
27
Сушко Олена Анатоліївна
початкові класи
Новотроїцька ЗОШ
28
Чердаклієва Юлія Олександрівна
початкові класи
Троянська ЗОШ

Комментариев нет: